Broj korisnika kreditnih kartica u Srbiji koji kupuju na internetu veći je za deset odsto u odnosu na tri godine unazad, i u stalnom je porastu - pokazuje godišnje istraživanje kompanije Masterkard (MasterCard) o potrebama i navikama aktivnih korisnika kartica u Srbiji - MasterIndex.Kupovina više nije samo fizička kategorija. Stalni porast broja onlajn kupaca u Srbiji je pozitivan signal da ovo tržište prihvata moderni kanal za kupovinu, a sa razvojem tehnologija koje omogućavaju da se kupovina obavlja u pokretu, popularnost onlajn kupovine će i ubuduće nastaviti da raste u Srbiji.
Broj korisnika kreditnih kartica u Srbiji koji kupuju na internetu veći je za deset odsto u odnosu na tri godine unazad, i u stalnom je porastu - pokazuje godišnje istraživanje kompanije Masterkard (MasterCard) o potrebama i navikama aktivnih korisnika kartica u Srbiji - MasterIndex.
Po rečima generalnog direktora kompanije MasterCard Europe za Balkan, Artura Turemke - kupovina više nije samo fizička kategorija.
"Stalni porast broja onlajn kupaca u Srbiji je pozitivan signal da ovo tržište prihvata moderni kanal za kupovinu, a uvereni smo da će sa razvojem tehnologija koje omogućavaju da se kupovina obavlja u pokretu, popularnost onlajn kupovine i ubuduće nastaviti da raste u Srbiji."
Krajem 2010.godine u Srbiji je putem interneta kupovalo 14 odsto korisnika kartica, dok ih je krajem 2014. bilo 24 odsto, navodi se u istraživanju MasterIndexa.
Među ispitanicima koji kupuju na internetu, 32 odsto plaća svoje račune onlajn, a isti je i procenat onih koji kupuju odeću i obuću, dok 21 odsto njih kupuje poklone. Knjige kupuje 16,9 odsto, karte za sportska i kulturna deavanja 16,4 odsto korisnika i kućne aparate - 7,2 odsto.
Ispitani korisnici kartica takodje vide internet kao pogodan način za plaćanje svojih troškova vezanih za putovanja, pa tako 24 odsto ispitanika kupuje avionske karte onlajn, 19 odsto plaća hotelske i troškove smeštaja, dok 7,7 odsto plaća putne aranžmane.
Mobilna plaćanja su takodje platna metoda koja postaje sve popularnija u Srbiji. Već nekoliko godina mobilni telefoni se koriste za plaćanje parkinga i dopunu pripejd kredita za mobilne telefone, a stalno unapređenje tehnologije znači i veliki potencijal za komercijalne aktivnosti.